Kul att veta

Tjejernas udda idé underhåller kändissverige

Tjejernas udda idé underhåller kändissverigeTjejernas udda idé underhåller kändissverige bild nr 2Tjejernas udda idé underhåller kändissverige bild nr 3Tjejernas udda idé underhåller kändissverige bild nr 4
Tjejernas udda idé underhåller kändissverige bild nr 6Tjejernas udda idé underhåller kändissverige bild nr 7

Fyra Jönköpingstjejer har den senaste tiden fått en hel del publicitet och även blivit uppmärksammade av kändisar så som Zara Larsson och Danny Saucedo på grund av en väldigt udda, men också vansinnigt rolig idé. De ligger nämligen bakom Instagramkontot @humanavocados.

Jönköpingstjejerna Linnéa Åsberg, 16år, Alva Wetterö, 16 år, Johanna Tan, 16 år, och Ella Stensson, 16 år, äger instagramkontot @humanavocados. Idén som går ut på att sätta kändisars ansikten, armar och ben på avokados för att sedan publicera bilderna på Instagram har fått en stor spridning och uppmärksammats av kändisar så som Zara Larsson, Danny Saucedo och Molly Sandén.

Kim Kardashian blev den första ”avokado-människan”

Idén kläcktes i början av januari i år då tjejerna sågs för att ha ett Harry Potter-maraton, något som istället övergick till att åka stjärtlapp mitt i natten. När tjejerna kom in igen, lagom trötta och flamsiga, började ett frö till idén att gro. Samma kväll skapade de Instagramkontot @humanavocados och gjorde sin första ”avokado-människa” med kändisen Kim Kardashians ansikte, armar och ben. Det dröjde inte länge innan kontot hade fått 100 följare, en siffra som snabbt ökade.

Zara Larsson delade deras bild

Efter 500 ”avokado-människor” var det dags för Zara Larsson att ”förvandlas”. Något tjejerna inte hade räknat med var att Zara Larsson själv skulle kommentera och dela bilden.

– Antalet följare ökade till omkring 1 000 direkt efter att Zara Larsson hade delat bilden på sitt konto, säger Ella Stensson.

Även artisterna Danny Saucedo och Molly Sandén har kommenterat sin egna avokados.

– Vi hade verkligen inte väntat oss det här. Det är så konstigt. Hur hände det egentligen, säger Linnéa Åsberg.

Stor del av vardagen

Nu har Instagramkontot blivit en stor del av tjejernas vardag. I snitt producerar de en ”avokado-människa” var i veckan. Oftast är det kändisar som förvandlas men gänget har även testat på att göra så kallade ”fanocados” åt sina följare.

– Vi försöker att göra avokados kopplade till aktuella saker, till exempel när Rihanna kom till Sverige så gjorde vi en avokado av henne, säger Alva Wetterö.

– Vi får även minst ett par önskemål i veckan från följare, säger Ella Stensson.

Har ni gjort någon lokal kändis än?

– Nej, det har vi nog inte. Finns det några? Jo, vi måste ju göra Amy Dimond, säger Ella Stensson.

Företag vill sponsra

Det har till och med gått så långt att tjejerna har kunnat inleda mindre samarbeten med olika företag.

– När vi hör av oss till företag brukar vi få svaret: oh my god, ni är så konstiga, men vi vill gärna sponsra er, säger Ella Stensson.

Se bilder
Kommentarer
comments powered by Disqus
Till toppen