Event

Black Friday-feber i Jönköping

Black Friday-feber i JönköpingBlack Friday-feber i Jönköping bild nr 2Black Friday-feber i Jönköping bild nr 3Black Friday-feber i Jönköping bild nr 4
Black Friday-feber i Jönköping bild nr 6Black Friday-feber i Jönköping bild nr 7Black Friday-feber i Jönköping bild nr 8Black Friday-feber i Jönköping bild nr 9
Black Friday-feber i Jönköping bild nr 11Black Friday-feber i Jönköping bild nr 12Black Friday-feber i Jönköping bild nr 13Black Friday-feber i Jönköping bild nr 14
Black Friday-feber i Jönköping bild nr 16Black Friday-feber i Jönköping bild nr 17Black Friday-feber i Jönköping bild nr 18Black Friday-feber i Jönköping bild nr 19
Black Friday-feber i Jönköping bild nr 21Black Friday-feber i Jönköping bild nr 22Black Friday-feber i Jönköping bild nr 23Black Friday-feber i Jönköping bild nr 24
Black Friday-feber i Jönköping bild nr 26Black Friday-feber i Jönköping bild nr 27

När Jmini klev in på A6 Center klockan 07 på fredagsmorgonen kändes det som att man hamnat mitt i eftermiddagsruschen. Trots den tidiga timmen kryllade det nämligen av shoppingsugna Jönköpingsbor. Att det råder Black Friday-feber i staden är det ingen tvekan om.

Som så många andra högtider och temadagar har Black Friday sitt ursprung i USA som landets största shopping- och readag. Traditionen fick fäste i Sverige så sent som 2013 och uppmärksamheten kring temadagen har eskalerat från år till år.

Ett av kännetecknen för dagen är att många butiker väljer att öppna tidigt på morgonen och stänga sent på kvällen. Klev man in på A6 Center klockan 07 på fredagsmorgonen möttes man av en mycket ovanlig syn. Hade man inte tittat på klockan kunde man tro att man hamnat mitt i eftermiddagsruschen. Det är första gången som köpcentret väljer att förlänga sina öppettider till följd av temadagen. Dessutom bjöd man på frukost till dagens morgonpigga besökare.

– Vi tänkte att det skulle bli svårt att få hit folk så här tidigt på morgonen då A6, för de flesta, inte ligger på väg till jobbet. Så vi tänkte att vi bjuder på kaffe för att locka hit folk, säger Anette Lindblad, marknadsansvarig på A6 Center.

Intresset underskattades dock. De 200 frallor som förberetts inför fredagsmorgonen tog slut på en kvart samtidigt som kön av frukostsugna besökare fortsatte att öka.

– Det är första gången vi gör den här satsningen så det var svårt att uppskatta hur stort det skulle bli. Vi vet ju att det blir större och större för varje år, men vi är flera som blev förvånade över att det blev så här stort.

– Det känns givetvis jättekul, men jag hoppas att folk inte blir irriterade av att vänta i kön.

LÄS MER: Höstens trender visades under stor modedag

LÄS MER: Stavningsfadäsen: Här blev det lite fel

LÄS MER: Odd Molly öppnar som popup-butik på A6

LÄS MER: A6 Center storsatsar på event

Se bilder
Kommentarer
comments powered by Disqus
Till toppen