Affärer

Näringslivsprofilen Per Rodert storsatsar i nytt medieprojekt

Näringslivsprofilen Per Rodert storsatsar i nytt medieprojekt

Per Rodert, vd för Rörvik Timber och tidigare styrelseledamot i HV71, startar medieprojektet Sulkysport, som ska bevaka svensk travsport. 

I början av nästa år startar Per Rodert, tillsammans med en ägarkonstellation bestående av sammanlagt fem personer, ett nytt medieprojekt som ska bevaka svensk travsport.

Skall vara en engagerande mötesplats
Den första produkten blir en webbsajt, som därefter följs upp med veckotidning och specialmagasin. Sulkysports printprodukter är planerade att lanseras i mars 2017.

– Redaktionsgrupp och ägargrupp delar visionen att Sulkysport ska vara en engagerande mötesplats kring ord och bild om travsport.
Det är ett privat initiativ som syftar till att skildra, och sprida intresse för, travsporten. Ett mål är att vara en pigg debattplattform. Den mycket starka ägargruppen garanterar Sulkysports långsiktighet, säger bolagets vd, Anders Jonsson.

Skall spegla travsportens mångfald
Med kombinationen websajt och printprodukter hoppas initiativtagarna att de även skall kunna spegla travsportens mångfald.

– Vi är säkra på att med högkvalitativt innehåll och snygg layout så finns det både läsare och annonsörer, säger Andersson.

Rodert bakom framgånsrik elitloppshäst
Per Rodert är själv uppfödare och ägare till bl.a Royal Fighter, som varit med i Elitloppet två år i rad. Royal Fighter är är uppfödd på Roderts gård utanför Kaxholmen.

Fakta, Sulkysport
Webbadress: Sulkysport.se
Lansering:
I slutet av januari 2017
Ägare: Ägargruppen består av Per RodertMargareta Wallenius-Kleberg, Rune Andersson, Björn Damm och Alf Svedulf.

Chefredaktör och ansvarig utgivare blir Lars G Dahlgren och redaktionen utgörs av Claes Freidenvall, Mathias Hedlund, Ola Lernå och Mia Törnberg. Säljsidan sköts av Thomas Johansson och Lukas Svedin. Verkställande direktör är Anders Jonsson.

Kommentarer
comments powered by Disqus
Till toppen