Affärer

Bytte märkesunderkläder mot professionell hudvård

Bytte märkesunderkläder mot professionell hudvård

Pernilla Jungåker, 29, kommer närmast från en tjänst som marknadsansvarig på den webbaserade underklädesbutiken Uppercut.se. Nu går hon in i en ny epok som marknadskoordinator för Hudotekets webbplats. 
– Det känns jätteroligt, för jag kände att jag gärna ville fortsätta inom e-handel. Det är verkligen min grej, säger Pernilla Jungåker.

Göteborgstjejen Pernilla Jungåker flyttade till Jönköping för att studera medie- och kommunikationsvetenskap på högskolan och hon blev kvar tack vare den stora kärleken.

– Tanken var ju att jag skulle tillbaka till Göteborg. Men så hittade jag min man här, eller han hittade mig. Så nu sitter jag här med villa och en nio månaders bebis, säger Pernilla Jungåker.

Fastnade för e-handel

Efter studierna har hon arbetat på tryckeri och reklambyrå, och kommer närmast från en treårig tjänst som marknadsansvarig på den webbaserade underklädesbutiken Uppercut.se.

– Det var då jag insåg hur roligt det är att jobba med e-handel.

Företaget Uppercut.se såldes samtidigt som Jungåker gick hem på mammaledighet, men det dröjde inte länge innan en ny spännande möjlighet dök upp.

Nu ser hon fram emot nya utmaning som marknadskoordinator för Hudoteket.

– Jag kommer att ha hand om sociala medier och e-handelsmarknadsföring. Jag kommer även planera kampanjer internt. Sedan gäller det att koordinera detta med salongen och butiken på Östra Storgatan, så att vi talar samma språk och ger samma budskap.

Mjukstartade efter nyår

Efter nyår mjukstartade Jungåker genom att kombinera mammaledigheten med arbete en gång i veckan. I april börjar hon på hundra procent.

– Jag är så glad att jag får möjligheten att fortsätta inom e-handel, det är verkligen min grej. Samtidigt som jag, återigen, får chansen att jobba med en rolig produkt. Skruvar hade kanske inte varit lika roligt att marknadsföra som att nu få komma till Hudoteket.

Jungåker beskriver Hudoteket som ett genuint, gammalt företag som har vuxit fort de senaste åren, trots den hårda konkurrensen som finns på marknaden.

Först med skönhet på nätet

Det är en komplett skönhetssalong som även finns på nätet.

– Hudoteket var faktiskt först i Sverige med skönhet på nätet.

I år firar skönhetssalongen 45 år.

– Vad som är roligt med Hudoteket är att tillväxten är så stor. Vi behöver köpa mer porslin och fler stolar till jobbet, för nu får folk sitta på pallar. Det har växt så fort.

– Nu handlar det mycket om att hitta nya roliga projekt. Och det finns mer roliga projekt än vad vi hinner med, så nu gäller det att börja prioritera och sätta igång, tillägger hon.

Kontoret finns på Herkulesvägen i Jönköping, där företaget även har ett showroom för sina kunder.

Vad blir den största utmaningen nu?

– För mig personligen blir det att sätta mig in i alla profesionella varumärken. Att lära mig vad varje varumärke står för och vad de riktar in sig på för hudproblem. Jag ser fram emot den utmaningen. Vad det gäller Hudoteket är det att fortsätta öka i den takten som vi har gjort. Vi växer ju på vår egen vinst. Vi har inga stora investerare som lägger in pengar i företaget.

Bloggar och tränar

Nu ska Jungåker njuta av sina sista veckor som mammaledig. Förutom blöjbyten och bebismys, bloggar och tränar hon när tiden finns. 

– Jag försöker hitta på saker varje dag, för jag vill inte fastna i soffan. Idag blir det exempelvis babysim och Leos lekland. Jag måste hålla igång, för annars blir jag knäpp.

LÄS MER: Emelie Leandersson ny frisör på HairFashion

Kommentarer
comments powered by Disqus
Till toppen