Affärer Affärsnyheter

Butiksjätte lanserar nytt koncept – ska storsatsa i Jönköpingsregionen

Butiksjätte lanserar nytt koncept – ska storsatsa i Jönköpingsregionen

På måndagen lanserade Netto ett nytt butikskoncept med en helt ny butik i Mullsjö. Framöver tänker kedjan lansera ännu fler butiker i Jönköpingsregionen.
   – I den regionen borde det få plats åtminstone två Netto-butiker till, säger Jan Richter, tillförordnad vd för Netto Sverige.

Den danskägda butikskedjan Netto, som funnits i Sverige sedan 15 år tillbaka, har gjort sig kända för låga priser. Nu lanserar kedjan ett nytt butikskoncept med start i Kållered och Mullsjö utanför Jönköping.

– Vi vill ha en bättre shoppingmiljö och mer färskvaruinriktat. Sen har vi dessutom dubblerat vårt köttsortiment och även ytan i butiken, säger Jan Richter, tillförordnad vd för Netto Sverige.

Enligt Richter har Mullsjö valts ut strategiskt som en ort där det nya konceptet kommer testas under en period.

– Mullsjö är en liten växande kommun som passat oss perfekt att komma in i, säger han.

Tanken är sedan att rulla ut konceptet på bredare front. I dagsläget finns 160 Netto-butiker runtom i Sverige, bland annat i Jönköping.

– Den miljön vi gjort i Mullsjö kommer vi införa i alla andra butiker. Frågan är bara hur fort det går.

Butikskedjans Sverigechef berättar att det finns planer på att storsatsa med flera butiker i Jönköpingsregionen de kommande åren.

– Vi vill öppna fler butiker i Jönköping. Vi har tidigare tittat på Huskvarna. I den regionen borde det få plats åtminstone två Netto-butiker till, säger han.

LÄS MER: A6 fyller 30 – så ska köpcentret fortsätta växa

LÄS MER: Invigning av Icas storsatsning i Huskvarna

Kommentarer
comments powered by Disqus
Till toppen